Intersektionell terapi

Psykoterapi

 

Hitta tillbaka till dig själv.

 

Anledningarna till att söka terapi kan vara många, här är några av de jag oftast möter:

 

 Relationsproblem

Oro

 Ångest

Livskris

Skam

 Självkritik

 Identitetsproblem

Depression

Jobb- eller karriärsrelaterade utmaningar

Ensamhet

Läka trauman

Sorgbearbetning 

 

Jag arbetar online med individer som vill förändras på något sätt. Oavsett om det handlar om att du går igenom en livskris eller om du brottas med skam och självkritik så är mitt förhållningssätt att möta dig där du är just nu för att hjälpa dig att ta dig dit du vill vara.

 

För mig handlar terapi om att ge dig tillgång till mer av dig själv. När du börjar förstå vad din kropp och dina känslor kommunicerar med dig så blir det lättare att vara med i samtalet. Genom att lägga märke till dina begränsande berättelser om vem du är så kan du börja skriva om dem så att du kan bli mer av den du egentligen är.

 

Jag arbetar psykodynamiskt med ett intersektionellt perspektiv vilket innebär är att jag arbetar med de underliggande anledningarna till lidande. Tillsammans kan vi läka det som känns trasigt och upptäcka de delar av dig som redan är starka och hela.

 

Min ambition är att skapa ett rum där du kan känna dig trygg. Därför utgår jag ifrån ett intersektionellt perspektiv i min terapi. Här finns utrymme för att känna, sätta ord på och bearbeta de frågor och erfarenheter som är sammanflätade med din identitet. Du behöver inte ha några som helst förkunskaper eller någon teoretisk kännedom om intersektionalitet för att gå hos mig. Terapin handlar om att undersöka hur det är att vara du. 


 

Om det är din kreativitet som känner sig ur balans så är den också välkommen. 

 

Med nyfikenhet och ömhet kan vi tillsammans få syn på det som skaver, det som gör ont, det som behöver läka för att skapa mer frihet. 

Pris

1 200 kr för 60 minuters samtal.


Hör gärna av dig om du vill veta mer så kan vi boka in ett kostnadsfritt intromöte. Då kan du få en känsla för om jag, min metod och terapi online passar dig. 


Tips för terapi online:


Stäng av allt som kan plinga, ringa eller distrahera 10 minuter innan samtalet. Sitt en stund och samla tankarna, som du skulle göra i ett väntrum. Låt allt det där andra som händer på din skärm eller i ditt hem försvinna en stund och landa i dig. Det kan vara genom att andas, skriva, dansa - undersök vad du behöver och lyssna på impulsen du får. Du behöver inte förbereda någonting, det handlar om att skapa en ritual där du kan gå från den yttre världen till den inre.


Ta lite tid efter samtalet för att vara med det som skiftat i dig. Känn efter vad du behöver, det kan vara olika varje gång: att lägga dig ned eller gå på en promenad, skriva ned det du fått fatt i eller bara sitta en stund i tystnad. Din kropp vet.